Notícia
"Comunicació i xarxes a l'era digital"
Ponent: Marçal Llimona, periodista, tècnic de comunicació, per videoconferència, amb el que hem pogut parlar de la comunicació a les xarxes i tot el que la caracteritza.
En principi ens ha parlat del nostre partit i la seva vocació de servei públic per a tothom, amb 90 anys d'història, sense un sol cas de corrupció, però amb un historial de repressió important, que pateix, fins i tot, avui en dia, de manera que cal posar en valor aquesta història, sense complexos.
Ens ha explicat que vivim en l'era de les xarxes, en la que, el que no es diu o explica, no existeix, en la que l'objectiu és generar continguts de qualitat amb freqüència, ja que estem en campanya permanentment i el que no publiquem nosaltres ho faran altres.
Ens ha indicat que hi han tres tipus de comunicació que es podrien implementar, posant com a exemple a la nostra secció local, com són, l'activitat (actes de campanya, parades, fires, trobades), posicionament polític i missatges, recomanant la segmentació a l'hora de comunicar a les xarxes, establint les fases d'anunci d'actes que es realitzin, en un període de temps d'uns 7 dies abans de la realització de l'activitat, recordatori, uns 3 o 4 dies abans, nou recordatori el dia de l'acte i seguiment, que es pot fer en directe, per finalitzar amb un recopilatori, penjant fotos o vídeos, destacant la necessitat que, en el cas dels vídeos, no superin els dos minuts i mig, pel risc que una llarga durada desmotivi al receptor.
En aquesta fase de pandèmia, la comunicació per aquest mitjà, donades les restriccions de mobilitat existents, és fonamental, ja que en elles, on no arriba la presencialitat, ho fa la virtualitat, per això recomana seguir treballant i dirigir els esforços cap a totes les xarxes.
També ha indicat que tot el que es publica, potencialment, suposa un risc, risc, d'altra banda, que cal assumir ja que aquest mitjà, en auge, proporciona opcions de créixer, a les que no s’ha de renunciar.
També ha indicat que les xarxes socials no són representatives de la realitat, però cal tenir-les fortes.
Ens ha indicat quan és millor publicar, establint tres horaris clau, de 08:00 a 09:00, de 13:00 a 15:00 i de 20:00 a 21:00, per coincidir amb els períodes en què augmenta la possibilitat de ser vist, per tractar-se de moments anteriors o de descans laboral.
Així mateix, en aquest sentit, ha indicat que en funció del grup al que vagi dirigit el missatge, cal la utilització del mitjà adequat, destacant que el receptor jove, prefereix Instagram, el més transversal, sol utilitzar Twitter, que ja s'ha convertit en una autèntica màquina de generar opinió, i pel mes adult, Facebook, recomanant anar publicant també a la web, i traslladar els seus continguts a les xarxes.
Ha destacat que els retweets o likes que puguin produir-se d’un text, tenen una importància relativa, l'important és que arribi el missatge, sent aconsellable, abans de respondre, mirar els seguidors de qui els ha efectuat, recomanant abstenir-se si en té pocs.
També ens ha parlat dels mitjans tradicionals, que disposen del seu públic i que, tot i l’auge de les xarxes, amb alguna pèrdua d’audiència, es mantindran, com es va mantenir la ràdio amb l'aparició de la televisió.
Resumint, ens ha mostrat el valor i potencial de les xarxes i la seva influència en tots els àmbits, inclòs el polític, destacant que si bé, és probable que no faci canviar d'idea a una gran part de la població convençuda, sí que és una eina valuosa de cara a la indecisa.
En principi ens ha parlat del nostre partit i la seva vocació de servei públic per a tothom, amb 90 anys d'història, sense un sol cas de corrupció, però amb un historial de repressió important, que pateix, fins i tot, avui en dia, de manera que cal posar en valor aquesta història, sense complexos.
Ens ha explicat que vivim en l'era de les xarxes, en la que, el que no es diu o explica, no existeix, en la que l'objectiu és generar continguts de qualitat amb freqüència, ja que estem en campanya permanentment i el que no publiquem nosaltres ho faran altres.
Ens ha indicat que hi han tres tipus de comunicació que es podrien implementar, posant com a exemple a la nostra secció local, com són, l'activitat (actes de campanya, parades, fires, trobades), posicionament polític i missatges, recomanant la segmentació a l'hora de comunicar a les xarxes, establint les fases d'anunci d'actes que es realitzin, en un període de temps d'uns 7 dies abans de la realització de l'activitat, recordatori, uns 3 o 4 dies abans, nou recordatori el dia de l'acte i seguiment, que es pot fer en directe, per finalitzar amb un recopilatori, penjant fotos o vídeos, destacant la necessitat que, en el cas dels vídeos, no superin els dos minuts i mig, pel risc que una llarga durada desmotivi al receptor.
En aquesta fase de pandèmia, la comunicació per aquest mitjà, donades les restriccions de mobilitat existents, és fonamental, ja que en elles, on no arriba la presencialitat, ho fa la virtualitat, per això recomana seguir treballant i dirigir els esforços cap a totes les xarxes.
També ha indicat que tot el que es publica, potencialment, suposa un risc, risc, d'altra banda, que cal assumir ja que aquest mitjà, en auge, proporciona opcions de créixer, a les que no s’ha de renunciar.
També ha indicat que les xarxes socials no són representatives de la realitat, però cal tenir-les fortes.
Ens ha indicat quan és millor publicar, establint tres horaris clau, de 08:00 a 09:00, de 13:00 a 15:00 i de 20:00 a 21:00, per coincidir amb els períodes en què augmenta la possibilitat de ser vist, per tractar-se de moments anteriors o de descans laboral.
Així mateix, en aquest sentit, ha indicat que en funció del grup al que vagi dirigit el missatge, cal la utilització del mitjà adequat, destacant que el receptor jove, prefereix Instagram, el més transversal, sol utilitzar Twitter, que ja s'ha convertit en una autèntica màquina de generar opinió, i pel mes adult, Facebook, recomanant anar publicant també a la web, i traslladar els seus continguts a les xarxes.
Ha destacat que els retweets o likes que puguin produir-se d’un text, tenen una importància relativa, l'important és que arribi el missatge, sent aconsellable, abans de respondre, mirar els seguidors de qui els ha efectuat, recomanant abstenir-se si en té pocs.
També ens ha parlat dels mitjans tradicionals, que disposen del seu públic i que, tot i l’auge de les xarxes, amb alguna pèrdua d’audiència, es mantindran, com es va mantenir la ràdio amb l'aparició de la televisió.
Resumint, ens ha mostrat el valor i potencial de les xarxes i la seva influència en tots els àmbits, inclòs el polític, destacant que si bé, és probable que no faci canviar d'idea a una gran part de la població convençuda, sí que és una eina valuosa de cara a la indecisa.