Barcelona

Nou Barris

Notícia

Quines mesures ha pres el districte en relació a facilitar la comunicació de les persones sordes amb l'administració


Esquerra preguntarà al proper Ple de Districte de Nou Barris quines mesures ha pres el districte en relació a facilitar la comunicació de les persones sordes amb l'administració?

Aquest confinament ens ha obligat a fer canvis en la forma de comunicar-nos, també amb les administracions. L’administració municipal ha traslladat bona part de la seva gestió a l’atenció telefònica i això deixa algunes persones sense possibilitat de fer els tràmits necessaris.

En el darrer Consell de Diversitat Funcional, el 23 de juliol passat, un col·lectiu de persones sordes va manifestar la seva dificultat per a poder realitzar gestions i tràmits a la Seu del Districte per la impossibilitat de poder trucar per telèfon, i també de comunicar-se amb els funcionaris de manera presencial, bé per que aquests no entenen el llenguatge dels signes, bé per la dificultat de poder llegir els llavis amb les mascaretes. La consellera responsable d’aquest àmbit va prendre el compromís d’aplicar mesures sobre aquesta qüestió.

Volem que expliquin que s'ha fet. A Nou Barris no podem deixar ningú enrera. Tothom te dret a poder comunicar-se i fer gestions amb l'administració sense que la crisi sanitaria comporti la pèrdua de drets.