Notícia
Esquerra demana que PSC i Comuns impulsin el peatge urbà de toxicitat abans del 2022
Max Zañartu: "Un peatge urbà de toxicitat, que portàvem al programa electoral, creiem que es pot complementar molt bé amb la zona de baixes emissions que a dia d’avui pensem que és insuficient”
Després que els dos partits que conformen el govern municipal de Barcelona, BComú i PSC, manifestessin les seves diferències en relació a la posada en marxa del peatge urbà de toxicitat, Esquerra Republicana ha exigit avui que la mesura sigui una realitat abans del 2022 i ha manifestat la seva “preocupació” pel “desacord municipal” entre els dos socis de govern, tal i com ha explicat el regidor Max Zañartu en un vídeo.“Esquerra portava al seu programa electoral per Barcelona la creació d’un peatge urbà de toxicitat, que creiem que es pot complementar molt bé amb la zona de baixes emissions que a dia d’avui creiem que és insuficient”, ha continuat Zañartu.
Els republicans han anunciat que a la propera comissió d’ecologia, urbanisme, infraestructures i mobilitat de l’Ajuntament presentaran una iniciativa per tal d’aconseguir dos grans objectius: “la creació d’un calendari consensuat i a llarg termini de majors restriccions a la ZBE”, ha continuat Zañartu, “i l’impuls d’un peatge de toxicitat per a la ciutat de Barcelona i per l’Àrea Metropolitana”.
El regidor republicà ha recordat que a mitjans de l’any 2021 acaben les concessions d’autopistes d’accés a la ciutat com ara la C-31, la C-32 i l’AP-7, quelcom que per Zañartu “generarà un problema i alhora un repte de mobilitat”, i per aquest motiu caldran actuacions com les plantejades per Esquerra en la proposició que es presentarà a la propera sessió de la comissió. “L'objectiu és avançar en la lluita contra la contaminació, tot proporcionant alternatives i seguretat jurídica a particulars i professionals”, ha reblat Zañartu.