Notícia
ERC demana més ambició i garantir la salut de la ciutadania en les mesures de mobilitat del govern municipal
Proposen a través d'un prec a l'ajuntament de Barcelona, habilitar els carrers de menys de 12 metres només per a vianants, baixar a la calçada contenidors i motos i establir vies úniques per a vianants i bicicletes
Després de l'experiència del cap de setmana i vista la bateria d'actuacions del govern municipal per donar més espai públic al vianant i la bicicleta, anunciades aquest matí, Esquerra ha decidit entrar un prec per demanar al Govern municipal ser molt més ambiciós i garantir la salut de la ciutadania, facilitar la distància de seguretat i caminar cap a un canvi en el model de mobilitat. Les propostes són:
1. Que els carrers amb secció inferior a 12 m siguin prioritat del vianant, com per exemple el c. Ballester, Mare de Deu de la Salut o carrers del Putxet
2. Que tots els elements que ocupen espai a les voreres i dificulten el pas del vianant baixin a la calçada (motos, contenidors... ) En vies com l'Av. Diagonal, Via Augusta o Av. Madrid (aquestes dues últimes on ja hem demanat també ampliació de voreres i de carril bici)
3. Que s'habilitin carrers sencers a prioritat de la bicicleta i vehicles de mobilitat personal com al C/ Llull que permetria connectar Barcelona amb el Baix Besòs.
Després de l'experiència del cap de setmana i vista la bateria d'actuacions del govern municipal per donar més espai públic al vianant i la bicicleta, anunciades aquest matí, Esquerra ha decidit entrar un prec per demanar al Govern municipal ser molt més ambiciós i garantir la salut de la ciutadania, facilitar la distància de seguretat i caminar cap a un canvi en el model de mobilitat. Les propostes són:
1. Que els carrers amb secció inferior a 12 m siguin prioritat del vianant, com per exemple el c. Ballester, Mare de Deu de la Salut o carrers del Putxet
2. Que tots els elements que ocupen espai a les voreres i dificulten el pas del vianant baixin a la calçada (motos, contenidors... ) En vies com l'Av. Diagonal, Via Augusta o Av. Madrid (aquestes dues últimes on ja hem demanat també ampliació de voreres i de carril bici)
3. Que s'habilitin carrers sencers a prioritat de la bicicleta i vehicles de mobilitat personal com al C/ Llull que permetria connectar Barcelona amb el Baix Besòs.