Notícia
Elisenda Alamany: "Qualsevol desplaçament des de Barcelona a un altre municipi de l’AMB no hauria de ser superior a 30 minuts"
La número dos i candidata per NOVA, Elisenda Alamany, ha assegurat que Barcelona liderarà el canvi de la mobilitat amb mirada metropolitana
Elisenda Alamany, el regidor i número 5 de la candidatura, Jordi Coronas, i l'urbanista i número 9, Maria Buhigas, han presentat aquest matí les propostes d'Esquerra en matèria de mobilitat que es basen en dos conceptes clau: el temps i la protecció del medi ambient. "Qualsevol desplaçament des de Barcelona a un altre municipi de l’AMB no hauria de ser superior a 30 minuts i hem d'aplicar un peatge de toxicitat que no estigui deslligat d’altres conceptes com el d’equitat", ha assegurat, Alamany, que també ha reclamat treballar per una mobilitat fluida dins de la mateixa ciutat gràcies a reforçar els intercanviadors. "Hem de garantir preus assequibles per la T-Mobilitat i els col·lectius més vulnerables. Volem que Barcelona tingui com a prioritats les persones i l’aire net", ha afegit la número dos.
El regidor, Jordi Coronas, ha denunciat que "tenim un sistema de transport públic inacabat" i ha assegurat que prendran decisions només començar el mandat per reduir la toxicitat i fer una ciutat més caminable: No n’hi ha prou amb crear més infraestructures, hem de gestionar. Avui hi ha una nova vaga de TMB, en aquests 4 anys n'hem vist moltes, i és que la retirada de l’amiant no s’ha gestionat bé". Coronas també ha apuntat que hi ha un desgovern a TMB i que l’empresa pública més important del país mereix una bona gestió i un bon govern: "El nostre compromís és que el dia després de les eleccions ens posarem a treballar amb la direcció per posar TMB al lloc on li correspon. Farem una auditoria de gestió exhaustiva perquè volem que TMB funcioni com un rellotge, com la garantia que els ciutadans i ciutadanes de Barcelona i de l'AMB no tindran sorpreses i vagues tan habituals com tenen ara", ha afirmat l'actual regidor i portaveu del Grup Municipàl d'Esquerra.
Per la seva banda, Maria Buhigas ha posat al centre l’urbanisme com a eina per garantir l’accessibilitat dels ciutadans i ciutadanes a allà on volen arribar en el seu dia a dia: "Estem a Ciutat Meridiana, entre el punt més baix i el més alt seria com pujar la torre Agbar. Millorar l’accessibilitat vol dir millorar l’espai públic. Aquí ha d'arribar rodalies, metro, autobusos...". La candidata també ha assegurat que "fer una ciutat caminable no vol dir simplement que tingui paviment, sinó que sigui accessible i fer front a reptes paral·lels com el xoc climàtic"
Elisenda Alamany, el regidor i número 5 de la candidatura, Jordi Coronas, i l'urbanista i número 9, Maria Buhigas, han presentat aquest matí les propostes d'Esquerra en matèria de mobilitat que es basen en dos conceptes clau: el temps i la protecció del medi ambient. "Qualsevol desplaçament des de Barcelona a un altre municipi de l’AMB no hauria de ser superior a 30 minuts i hem d'aplicar un peatge de toxicitat que no estigui deslligat d’altres conceptes com el d’equitat", ha assegurat, Alamany, que també ha reclamat treballar per una mobilitat fluida dins de la mateixa ciutat gràcies a reforçar els intercanviadors. "Hem de garantir preus assequibles per la T-Mobilitat i els col·lectius més vulnerables. Volem que Barcelona tingui com a prioritats les persones i l’aire net", ha afegit la número dos.
El regidor, Jordi Coronas, ha denunciat que "tenim un sistema de transport públic inacabat" i ha assegurat que prendran decisions només començar el mandat per reduir la toxicitat i fer una ciutat més caminable: No n’hi ha prou amb crear més infraestructures, hem de gestionar. Avui hi ha una nova vaga de TMB, en aquests 4 anys n'hem vist moltes, i és que la retirada de l’amiant no s’ha gestionat bé". Coronas també ha apuntat que hi ha un desgovern a TMB i que l’empresa pública més important del país mereix una bona gestió i un bon govern: "El nostre compromís és que el dia després de les eleccions ens posarem a treballar amb la direcció per posar TMB al lloc on li correspon. Farem una auditoria de gestió exhaustiva perquè volem que TMB funcioni com un rellotge, com la garantia que els ciutadans i ciutadanes de Barcelona i de l'AMB no tindran sorpreses i vagues tan habituals com tenen ara", ha afirmat l'actual regidor i portaveu del Grup Municipàl d'Esquerra.
Per la seva banda, Maria Buhigas ha posat al centre l’urbanisme com a eina per garantir l’accessibilitat dels ciutadans i ciutadanes a allà on volen arribar en el seu dia a dia: "Estem a Ciutat Meridiana, entre el punt més baix i el més alt seria com pujar la torre Agbar. Millorar l’accessibilitat vol dir millorar l’espai públic. Aquí ha d'arribar rodalies, metro, autobusos...". La candidata també ha assegurat que "fer una ciutat caminable no vol dir simplement que tingui paviment, sinó que sigui accessible i fer front a reptes paral·lels com el xoc climàtic"