Notícia
ERC Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi presenten les seves propostes als veïns
El primer dia de primavera va ser una mica plujós. També va ser el 85è aniversari de la fundació d’ERC. Però el mal temps no va impedir que un nombrós grup de veïns s’acostés a la plaça Lesseps per parlar de les propostes d’Esquerra per millorar els districtes de Sarrià-Sant Gervasi i Gràcia.
L’acte va comptar amb les intervencions d’Alfred Bosch, president del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona; Jordi Coronas, regidor portaveu d’ERC; Guillem Casals, conseller del districte de Sarrià-Sant Gervasi; i Alba Metge i Núria Pi, conselleres del districte de Gràcia.
La presentació la van fer les conselleres de Gràcia, que van plantejar mesures per millorar els problemes de mobilitat i accessibilitat, més notables als barris del nord, com la potenciació de les línies dels busos del barri (prec presentat al plenari del districte del desembre passat), i la instal·lació de baranes en carrers que tinguin més d’un 10% de desnivell. També com a mesura prioritària es va fer referència a la necessitat de la construcció de l’IES Vallcarca, ja que al no haver-hi cap institut als barris del nord, els alumnes s’han de repartir entre Sarrià-Sant Gervasi, Horta i també Nou Barris.
Guillem Casals va destacar la manca d’equipaments al Farró, i va proposar potenciar la Vil·la Urània i l’adquisició de l’antiga clínica Sant Josep. També es va referir a l’adequació de carrers com Saragossa, Sant Eusebi i Lincoln; a problemes de mobilitat als carrers República Argentina i Balmes, així com a un canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries.
En la seva intervenció, Jordi Coronas va posar la mateixa plaça Lesseps com a exemple de mala gestió municipal i va criticar el Pla d’Usos de Gràcia, argumentant que algunes disposicions, com les que regularan el tema musical, s’haurien de replantejar donades les característiques d’alguns barris. També va insistir en els problemes de mobilitat i accessibilitat, sobretot als barris de muntanya.
Alfred Bosch va recordar el 85è aniversari de la fundació d’ERC, el 1931 a Sants, i va encoratjar els assistents a l’acte dient que és propi dels republicans “mullar-se” (dissabte literalment) i “estar al carrer plogui, nevi o faci sol”. Després de recolzar les propostes plantejades, va assegurar que ERC no votarà els pressupostos municipals si no hi ha una provisió que garanteixi l’arribada de la línia L9 del metro a la Zona Franca. També va recordar que hi ha trams de la línia que no estan començats, i que una tuneladora ja està inutilitzada.
A continuació es va obrir un torn d’intervencions entre el públic assistent. La majoria estaven relacionades amb la mobilitat i accessibilitat, com les queixes per les motos mal aparcades, els ciclistes incívics i la manca d’un bon servei de Bicing, que hauria d’incloure bicicletes elèctriques als barris del nord. Altres preocupacions que van plantejar els veïns van ser la lentitud en la realització de plans ja aprovats a Vallcarca-Penitents, on també es reclama un poliesportiu, la manca d’espais de joc per a la canalla a certes zones i l’absència d’ascensors a diverses estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Els regidors i consellers d’ERC van proposar, en resposta, l’aplicació de sancions per reduir l’incivisme (atribució de l’Ajuntament), reduir el trànsit de cotxes i potenciar el servei de Bicing, pressionar pel compliment dels pactes signats i aconseguir els patis oberts als col·legis fora de l’horari escolar (tema ja proposat al darrer plenari). L’Ajuntament de Barcelona dificulta moltes d’aquestes possibles solucions, ja que no consideren prioritari el servei de bicis elèctriques, i impedeix als regidors de partits que no estiguin al Govern municipal assistir a la taula de negociació.
Acabat el debat, i amb la treva de la pluja, es va servir un aperitiu als assistents mentre acabaven de discutir els problemes del barri.
Jaume MartínezL’acte va comptar amb les intervencions d’Alfred Bosch, president del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona; Jordi Coronas, regidor portaveu d’ERC; Guillem Casals, conseller del districte de Sarrià-Sant Gervasi; i Alba Metge i Núria Pi, conselleres del districte de Gràcia.
La presentació la van fer les conselleres de Gràcia, que van plantejar mesures per millorar els problemes de mobilitat i accessibilitat, més notables als barris del nord, com la potenciació de les línies dels busos del barri (prec presentat al plenari del districte del desembre passat), i la instal·lació de baranes en carrers que tinguin més d’un 10% de desnivell. També com a mesura prioritària es va fer referència a la necessitat de la construcció de l’IES Vallcarca, ja que al no haver-hi cap institut als barris del nord, els alumnes s’han de repartir entre Sarrià-Sant Gervasi, Horta i també Nou Barris.
Guillem Casals va destacar la manca d’equipaments al Farró, i va proposar potenciar la Vil·la Urània i l’adquisició de l’antiga clínica Sant Josep. També es va referir a l’adequació de carrers com Saragossa, Sant Eusebi i Lincoln; a problemes de mobilitat als carrers República Argentina i Balmes, així com a un canvi de nom de l’avinguda Príncep d’Astúries.
En la seva intervenció, Jordi Coronas va posar la mateixa plaça Lesseps com a exemple de mala gestió municipal i va criticar el Pla d’Usos de Gràcia, argumentant que algunes disposicions, com les que regularan el tema musical, s’haurien de replantejar donades les característiques d’alguns barris. També va insistir en els problemes de mobilitat i accessibilitat, sobretot als barris de muntanya.
Alfred Bosch va recordar el 85è aniversari de la fundació d’ERC, el 1931 a Sants, i va encoratjar els assistents a l’acte dient que és propi dels republicans “mullar-se” (dissabte literalment) i “estar al carrer plogui, nevi o faci sol”. Després de recolzar les propostes plantejades, va assegurar que ERC no votarà els pressupostos municipals si no hi ha una provisió que garanteixi l’arribada de la línia L9 del metro a la Zona Franca. També va recordar que hi ha trams de la línia que no estan començats, i que una tuneladora ja està inutilitzada.
A continuació es va obrir un torn d’intervencions entre el públic assistent. La majoria estaven relacionades amb la mobilitat i accessibilitat, com les queixes per les motos mal aparcades, els ciclistes incívics i la manca d’un bon servei de Bicing, que hauria d’incloure bicicletes elèctriques als barris del nord. Altres preocupacions que van plantejar els veïns van ser la lentitud en la realització de plans ja aprovats a Vallcarca-Penitents, on també es reclama un poliesportiu, la manca d’espais de joc per a la canalla a certes zones i l’absència d’ascensors a diverses estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Els regidors i consellers d’ERC van proposar, en resposta, l’aplicació de sancions per reduir l’incivisme (atribució de l’Ajuntament), reduir el trànsit de cotxes i potenciar el servei de Bicing, pressionar pel compliment dels pactes signats i aconseguir els patis oberts als col·legis fora de l’horari escolar (tema ja proposat al darrer plenari). L’Ajuntament de Barcelona dificulta moltes d’aquestes possibles solucions, ja que no consideren prioritari el servei de bicis elèctriques, i impedeix als regidors de partits que no estiguin al Govern municipal assistir a la taula de negociació.
Acabat el debat, i amb la treva de la pluja, es va servir un aperitiu als assistents mentre acabaven de discutir els problemes del barri.
Secretari Adjunt de Comunicació