Notícia
ERC a Sarrià - Sant Gervasi: què hem fet per als veïns i veïnes?
Per Guillem Casals, Conseller Municipal d'ERC a Sarrià - Sant Gervasi
Un cop finalitzada la primera tanda de Consells de Barri i Comissions de Seguiment em sembla necessari, en un exercici de transperència, explicar quin ha estat el paper –i quina serà la tònica que volem seguir- d’ERC a Sarrià – Sant Gervasi en aquests espais.
Aquests primers Consells de Barri amb les conseqüents Comissions de Seguiment, arribaven desprès d’una trobada de Govern amb els diferents vicepresidents per tal de reactivar i dinamitzar aquests òrgans, que no siguin tant divagatius i siguin més funcionals. Tot i coincidir amb la premisa, hem de seguir treballant per fer profitosos els Consells de Barri, això sí, mai coartant el dret a pregunta dels veïns i veïnes. Govern ha de seguir buscant vies per tal d’aconseguir un objectiu que en aquesta primera ronda no ha funcionat, i des d’ERC estenem la mà per debatre’n i buscar noves maneres, sempre en benefici del veïnat.
La dinàmica general dels Consells de Barri ha girat entorn a la proposta de dinamització, a la el·laboració del PAD –on existirà un Grup Promotor creat a partir de dues o tres persones de cada barri, més el vicepresident, que serà qui coordinarà aquesta tasca- i les diferents inquietuts del veïnat. És en aquest punt on em vull detenir perquè, tot i que la Mobilitat ha estat –i de ben segur que serà- el tema central, hi ha matisos importants.
Les diferents queixes sobre Mobilitat deixen un parell de conclusions. És inconcebible que Govern prengui decisions sense consultar i informar al veïnat, com ha succeït i van reclamar, en els barris de Tres Torres, Sant Gervasi – Bonanova i Putxet – El Farró. Igual que els diferents problemes que afecten a la nova xarxa de busos, com els ocasionats per la línia 22 o la reducció de freqüències en línies que passen pel districte, han de ser solucionades mentre no s’implementi en la seva totalitat la xarxa ortogonal. La nova xarxa serà molt positiva pel veïnat, però no podem permetre’ns que mentre no arriba, els veïns i veïnes en pateixin les conseqüències. Vallvidrera, Tibidabo i Les Planes és probablement el barri del districte que més pateix els diferents problemes de Mobilitat; en aquesta línia, des d’ERC hem presentat –i s’ha aprobat- aquesta setmana un prec a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona demanant un transport públic nocturn que permeti als veïns i veïnes tornar a casa independentment de l’hora que sigui. No ens podem permetre que Vallvidrera, Tibidabo i Les Planes visqui aïllat del districte i per això posaré tot l’esforç possible en concretar un bon Pla de Mobilitat que ajudi a la conectivitat amb la resta de barris i dins del mateix. El districte té un gran problema i l’hem de solucionar. Nosaltres ho tenim clar: el veïnat mai pot ser el perjudicat, hem de treballar per implantar un bon servei públic que redueixi l’ús privat i assegurar als peatons en aquelles vies en que corren risc, com per exemple el C/ Guillem Tell on els vehicles circulen a tal velocitat que posen en perill als veïns i veïnes.
L’altre gran problema del districte és la gestió dels equipaments. Sarrià continua esperant una Biblioteca que no arriba, mentre l’explicació del Govern és que s’han reobert les converses amb el particular que gestiona el solar que hi ha a Pl. Sarrià, demanem que s’accelerin per tal de suplir una carència clau pel barri. Sant Gervasi – Galvany espera el seu Pla d’Equipaments, que faci un estudi profund i aporti solucions pel barri més mancat d’equipaments de Barcelona. Per sort, mentrestant sabem que els Jardis i Palau del Marqués d’Alella s’estan duent a terme les gestions necessàries per obrir en total seguretat i en les millors condicions possible, cosa que celebrem en tant que en el passat Consell Plenari es va aprovar –a proposta d’ERC- l’obertura com a equipament pel veïnat. Similar passa a Putxet – El Farró, on seguim esperant que el Govern acceleri la compra de la Clínica Sant Josep –compromís que va assumir amb ERC- així com busqui utilitat a la finca de Manacor, 1.
El compromís d’ERC amb el districte és clar. Seguirem treballant, com ja estem fent en Comissions de Seguiment com la de Sant Gervasi – Bonanova, per elaborar plans de futur que donin solució a tots els problemes que s’han anat transmetent als diferents Consells de Barri. Si ens vols ajudar a tirar-ho endavant, restem a la teva disposició!
Un cop finalitzada la primera tanda de Consells de Barri i Comissions de Seguiment em sembla necessari, en un exercici de transperència, explicar quin ha estat el paper –i quina serà la tònica que volem seguir- d’ERC a Sarrià – Sant Gervasi en aquests espais.
Aquests primers Consells de Barri amb les conseqüents Comissions de Seguiment, arribaven desprès d’una trobada de Govern amb els diferents vicepresidents per tal de reactivar i dinamitzar aquests òrgans, que no siguin tant divagatius i siguin més funcionals. Tot i coincidir amb la premisa, hem de seguir treballant per fer profitosos els Consells de Barri, això sí, mai coartant el dret a pregunta dels veïns i veïnes. Govern ha de seguir buscant vies per tal d’aconseguir un objectiu que en aquesta primera ronda no ha funcionat, i des d’ERC estenem la mà per debatre’n i buscar noves maneres, sempre en benefici del veïnat.
La dinàmica general dels Consells de Barri ha girat entorn a la proposta de dinamització, a la el·laboració del PAD –on existirà un Grup Promotor creat a partir de dues o tres persones de cada barri, més el vicepresident, que serà qui coordinarà aquesta tasca- i les diferents inquietuts del veïnat. És en aquest punt on em vull detenir perquè, tot i que la Mobilitat ha estat –i de ben segur que serà- el tema central, hi ha matisos importants.
Les diferents queixes sobre Mobilitat deixen un parell de conclusions. És inconcebible que Govern prengui decisions sense consultar i informar al veïnat, com ha succeït i van reclamar, en els barris de Tres Torres, Sant Gervasi – Bonanova i Putxet – El Farró. Igual que els diferents problemes que afecten a la nova xarxa de busos, com els ocasionats per la línia 22 o la reducció de freqüències en línies que passen pel districte, han de ser solucionades mentre no s’implementi en la seva totalitat la xarxa ortogonal. La nova xarxa serà molt positiva pel veïnat, però no podem permetre’ns que mentre no arriba, els veïns i veïnes en pateixin les conseqüències. Vallvidrera, Tibidabo i Les Planes és probablement el barri del districte que més pateix els diferents problemes de Mobilitat; en aquesta línia, des d’ERC hem presentat –i s’ha aprobat- aquesta setmana un prec a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona demanant un transport públic nocturn que permeti als veïns i veïnes tornar a casa independentment de l’hora que sigui. No ens podem permetre que Vallvidrera, Tibidabo i Les Planes visqui aïllat del districte i per això posaré tot l’esforç possible en concretar un bon Pla de Mobilitat que ajudi a la conectivitat amb la resta de barris i dins del mateix. El districte té un gran problema i l’hem de solucionar. Nosaltres ho tenim clar: el veïnat mai pot ser el perjudicat, hem de treballar per implantar un bon servei públic que redueixi l’ús privat i assegurar als peatons en aquelles vies en que corren risc, com per exemple el C/ Guillem Tell on els vehicles circulen a tal velocitat que posen en perill als veïns i veïnes.
L’altre gran problema del districte és la gestió dels equipaments. Sarrià continua esperant una Biblioteca que no arriba, mentre l’explicació del Govern és que s’han reobert les converses amb el particular que gestiona el solar que hi ha a Pl. Sarrià, demanem que s’accelerin per tal de suplir una carència clau pel barri. Sant Gervasi – Galvany espera el seu Pla d’Equipaments, que faci un estudi profund i aporti solucions pel barri més mancat d’equipaments de Barcelona. Per sort, mentrestant sabem que els Jardis i Palau del Marqués d’Alella s’estan duent a terme les gestions necessàries per obrir en total seguretat i en les millors condicions possible, cosa que celebrem en tant que en el passat Consell Plenari es va aprovar –a proposta d’ERC- l’obertura com a equipament pel veïnat. Similar passa a Putxet – El Farró, on seguim esperant que el Govern acceleri la compra de la Clínica Sant Josep –compromís que va assumir amb ERC- així com busqui utilitat a la finca de Manacor, 1.
El compromís d’ERC amb el districte és clar. Seguirem treballant, com ja estem fent en Comissions de Seguiment com la de Sant Gervasi – Bonanova, per elaborar plans de futur que donin solució a tots els problemes que s’han anat transmetent als diferents Consells de Barri. Si ens vols ajudar a tirar-ho endavant, restem a la teva disposició!