Barcelona

Notícia

Barcelona tindrà una nova xarxa de Bus més eficient gràcies a ERC




L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest matí la nova Xarxa Ortogonal d’Autobusos que transformarà les línies de bus de la ciutat facilitant-ne la rapidesa i la freqüència de pas. Aquesta proposta - que començarà a ser executada a la tardor d’enguany - va ser presentada l’any 2009 per Jordi Portabella del grup municipal d’ERC. Des de llavors, els republicans han persistit en la necessitat d’aquesta nova xarxa de busos que millorarà la mobilitat de la ciutat.

Com ha explicat Portabella en més d’una ocasió, la Xarxa Ortogonal d’Autobusos - el model que s’aplica a Manhattan (Nova York) - consisteix en que les línies de bus van de Besòs a Llobregat i de Mar a Muntanya, de manera que el funcionament i l’ús de l’autobus a la ciutat esdevé més intuïtiu. Al mateix temps, la nova xarxa de busos en millora la freqüència de pas, l’accessibilitat i la intermodalitat del transport públic.

“L’objectiu és racionalitzar i descentralitzar la xarxa”. Cal recordar que l’actual xarxa de bus és de l’any 1906. I amb la nova Xarxa Ortogonal d’Autobusos permetrà, sense augmentar el nombre de vehícles, un estalvi de temps diari i un augment de la velocitat mitjana dels busos així com la freqüència de pas. “La gent només haurà de saber si va en direcció muntanya o mar, o direcció Besòs o Llobregat. Es tracta d’un model més comprensible que potenciarà el transport públic”.

ERC transforma la mobilitat de la ciutat de Barcelona

En una dècada, ERC ha posat sobre la taula les dues idees més importants que tranformen el Transport Públic de la ciutat de Barcelona: el Bicing i la Xarxa Ortogonal d’Autobusos. I de la mateixa manera que va passar amb el servei públic de bicicletes, el grup municipal d’ERC+DCat+RCat seguirà treballant perquè aquesta proposta s’apliqui correctament. La Xarxa Ortogonal estava al programa electoral d'ERC des del 2007.

Més informació sobre la nova xarxa d'autobusos: