Notícia
CiU adhereix Barcelona a l’associació de promoció de la “marca España”
El govern municipal de l’Ajuntament de Barcelona (CiU) ha aprovat avui l’adhesió de Barcelona a l’Asociaciación de Marcas Renombradas Españolas, organització que té com a objectiu la promoció de la “marca España”. Fa només una setmana l’alcalde Xavier Trias va assegurar a la Xina que la “marca España” perjudicava a Barcelona al relacionar-la amb la crisi. Des d’ERC+DCat+RCat trobem que la posició del govern municipal és totalment contradictòria i que va en la línia contrària de promocionar Barcelona com la capital de Catalunya.
Des d’ERC+DCat+RCat ens preguntem perquè l’Ajuntament ha decidit adherir Barcelona a una associació que té com objectiu promocionar una marca, “España”, que perjudica els interessos turístics i de promoció econòmica de la ciutat. Aquest fet és totalment contradictori amb la intenció expressada pel govern d’associar la “marca Barcelona” a la “marca Catalunya”.
La imatge d'un país és un element que ha de facilitar la competitivitat de les empreses en la seva expansió internacional. Els països que han aconseguit crear percepcions positives tenen avantatges competitius que afegeixen valor als seus productes o serveis. Per contra, quan no hi ha percepcions o aquestes són negatives, la penetració i permanència de les seves ofertes i serveis ha de superar un obstacle que pot ser més alt que qualsevol barrera tècnica.
En el cas d'Espanya, la seva imatge passa per hores baixes. Per bé que les marques líders generen efectes molt positius sobre la imatge d'un país, en vincular aquesta a la imatge de fiabilitat, eficiència i innovació de les pròpies marques, el moment econòmic actual de l’estat Espanyol i l’estat de les seves finances, pràcticament intervingudes des d’Europa, és poc encoratjador i poc incentivador. La "marca España" no és un bon passaport.
Així doncs, tal i com ha defensat el líder d’ERC+DCat+RCat en més d’una ocasió, Jordi Portabella, els independentistes de l’Ajuntament seguirem treballant perquè la capital del país, Barcelona, sigui vinculada a una marca de qualitat i amb moltes possibilitats de futur com és la “marca Catalunya”.