Notícia
Només 10 famílies de Barcelona han demanat l’escolarització en castellà
A Barcelona ciutat només hi ha 10 de famílies que hagin demanat escolaritzar els seus fills es castellà. Aquesta xifra l’ha donada a conèixer el regidor d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona després que ho hagi preguntat el president d’ERC+DCat+RCat, Jordi Portabella. És a dir, 10 de les 17 famílies que han demanat l’escolarització en castellà a Catalunya, són de Barcelona.
El republicà ha volgut, una vegada més, defensar l’èxit del model d’immersió lingüística actual. I ha posat de relleu la irrellevància que significa la xifra que només 10 famílies hagin demanat l’escolarització monolingüe en castellà a la ciutat de Barcelona, on hi ha 176.000 alumnes.
Portabella s’ha mostrat convençut que l’escola en català és “un model d’ensenyament d’èxit amb avantatges tan a nivell de cohesió social com formatiu”. Al mateix temps, ha mostrat la seva preocupació pel fet que algunes famílies “busquin el monolingüisme i restringeixin el coneixement dels seus fills a una sola llengua”.
La demanda d’escolarització en castellà va a la baixa
Gerard Ardanuy, regidor d’Educació, ha explicat que en el curs 2010-2011 hi va haver 114 famílies que ho van sol.licitar (un total de 235 alumnes) mentre que al 2012-2013 s’ha passat a 10 famílies (18 alumnes) d’un total de població escolar de 176.000 alumnes.
Portabella s’ha felicitat de la capacitat de Barcelona de saber combinar la identitat i el cosmopolitisme i ha argumentat que “les dades son prou clarificadores per poder afirmar que la gent rebutja el monolingüisme”.
Barcelona defensa la immersió a instàncies d’ERC
En aquesta Comissió de Cultura, Portabella ha llegit una Declaració Institucional que a instàncies del seu grup han signat tots els grups menys el PP per “mostrar la nostra profunda indignació pels atacs constants al sistema d’immersió lingüística dels nostres centres educatius” i expressar una vegada més el suport i compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb l’actual sistema com a “model d’èxit educatiu garant de la cohesió social al nostre país”.