Notícia
ERC rebutja la mercantilització de l'espai públic a Barcelona
Davant la polèmica sobre la samarreta publicitària en el monument de Cristòfor Colom, Jordi Portabella (ERC) demana una rectificació al govern municipal de l’Ajuntament ja que “suposa la banalització de l’espai públic i desdibuixa el model de Barcelona”. “Rectificar és de savis”, ha reblat. El republicà ha explicat que "la publicitat en monuments protegits culturalment, no només incompleix dues ordenances, sinó que també rebaixa els ingressos en els suports publicitaris legals de la ciutat" i ha afegit que "és un mal negoci i banalitza la ciutat".
Els republicans lamenten “una certa madridització de l’espai públic”
El líder independentista a l’Ajuntament de Barcelona considera que el govern municipal ha comès un error en relació a la publicitat del monument a Colom. Portabella, que havia estat president de l’Institut del Paisatge Urbà a Barcelona, sempre havia rebut molta pressió per parts dels anunciants per posar publicitat a l’espai públic, però la seva persistència per preservar l’espai i les senyals d’identitat de la ciutat, “han fet de Barcelona una ciutat d’èxit”.
Portabella ha lamentat el perill de derivar cap a una “madridització de l’espai públic”, és a dir, que els espais de la ciutat es puguin posar a la venda i mercantilitzar tot de productes i marques en llocs identificatius de la ciutat. És per això que el republicà ha demanat a Xavier Trias que corregeixi l’error.