Notícia
Montjuïc tindrà un servei de Bus que connectarà tots els equipaments culturals de la muntanya
Barcelona oferirà un servei de transport públic a la muntanya de Montjuïc que connectarà els equipaments lúdics i culturals així com els usos puntuals de la muntanya. Es tracta d’una proposta que ha presentat Jordi Portabella (ERC) aquest matí, en la Comissió de Seguretat i Mobilitat, en ple debat de la Linia 9 del Metro i que s’ha aprovat amb el vot a favor de tots els grups sense excepció. Tal com ha explicat Portabella (ERC) es tracta d’ “oferir als milers de persones que diàriament visiten la muntanya una connexió entre els diferents museus, parcs, jardins, teatres i tot el conjunt de punts d’interès amb l’objectiu d’organitzar una ruta en transport públic entre tots aquests espais”. Segons el president del grup d’ERC+Dcat+Rcat, “podria ser llavors un bon moment per ordenar i afrontar el problema de mobilitat que pateix la muntanya i millorar la connexió entre els barris”.
Portabella ho ha il·lustrat com “una ruta circular que doni la volta a Montjuïc per ordenar la muntanya i facilitar la connexió entre els barris i els equipaments amb un transport intern”. Portabella ha situat el referent en París o Moscou i ha presentat la proposta en el context del debat de la Línia 9 del Metro.
Barcelona és una ciutat amb una gran oferta d’oci cultural, amb 55 museus i grans centres d’exposicions (segons les últimes dades oficials de l’Ajuntament). L’oferta és tan extensa com variada i hi ha museus dedicats a totes les temàtiques. Durant el 2013, els museus de Barcelona van rebre pràcticament 21 milions de visitants, una xifra que demostra el gran interès que desperten els museus de la ciutat, tant a barcelonins com a turistes, que hi acudeixen per conèixer de més a prop la cultura de la ciutat i dels seus artistes.
La Muntanya de Montjuïc agrupa bona part de l’oferta cultural i de museus de la ciutat amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el CaixaForum, el pavelló Mies van der Rohe, el Poble Espanyol, el Museu de l’Esport, el Museu etnològic i el d’arqueologia, la Fundació Miró, el Castell de Montjuïc i el Jardí Botànic i un bon grapat de teatres, convertint-se en l’epicentre museístic i cultural de la ciutat i, pel que sembla, amb la intenció de promocionar-lo encara més.
En termes de mobilitat, Portabella (ERC) considera prioritari establir un sistema de transport públic intern del parc que garanteixi la mobilitat dels ciutadans en les activitats quotidianes amb estàndards de freqüències de pas del conjunt de la ciutat. A més, cal establir els mecanismes de reforç del transport públic excepcional, que faciliti la mobilitat en casos d’esdeveniments massius o especials, reduint la presencia del vehicle privat. Aquesta actuació facilitarà, d’altra banda, la combinació dels aparcaments (d’activitat massives) amb activitats esportives quotidianes així com establir un protocol d’accessibilitat per grans esdeveniments amb la participació dels veïns i la coordinació entre serveis per no generar incompatibilitats.
Finalment, Portabella (ERC) recorda que tot plegat s’ha de fer buscant sempre la pacificació de la muntanya.
Portabella ho ha il·lustrat com “una ruta circular que doni la volta a Montjuïc per ordenar la muntanya i facilitar la connexió entre els barris i els equipaments amb un transport intern”. Portabella ha situat el referent en París o Moscou i ha presentat la proposta en el context del debat de la Línia 9 del Metro.
Barcelona és una ciutat amb una gran oferta d’oci cultural, amb 55 museus i grans centres d’exposicions (segons les últimes dades oficials de l’Ajuntament). L’oferta és tan extensa com variada i hi ha museus dedicats a totes les temàtiques. Durant el 2013, els museus de Barcelona van rebre pràcticament 21 milions de visitants, una xifra que demostra el gran interès que desperten els museus de la ciutat, tant a barcelonins com a turistes, que hi acudeixen per conèixer de més a prop la cultura de la ciutat i dels seus artistes.
La Muntanya de Montjuïc agrupa bona part de l’oferta cultural i de museus de la ciutat amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el CaixaForum, el pavelló Mies van der Rohe, el Poble Espanyol, el Museu de l’Esport, el Museu etnològic i el d’arqueologia, la Fundació Miró, el Castell de Montjuïc i el Jardí Botànic i un bon grapat de teatres, convertint-se en l’epicentre museístic i cultural de la ciutat i, pel que sembla, amb la intenció de promocionar-lo encara més.
En termes de mobilitat, Portabella (ERC) considera prioritari establir un sistema de transport públic intern del parc que garanteixi la mobilitat dels ciutadans en les activitats quotidianes amb estàndards de freqüències de pas del conjunt de la ciutat. A més, cal establir els mecanismes de reforç del transport públic excepcional, que faciliti la mobilitat en casos d’esdeveniments massius o especials, reduint la presencia del vehicle privat. Aquesta actuació facilitarà, d’altra banda, la combinació dels aparcaments (d’activitat massives) amb activitats esportives quotidianes així com establir un protocol d’accessibilitat per grans esdeveniments amb la participació dels veïns i la coordinació entre serveis per no generar incompatibilitats.
Finalment, Portabella (ERC) recorda que tot plegat s’ha de fer buscant sempre la pacificació de la muntanya.