Barcelona

Notícia

Mercabarna haurà de promocionar els productes Km 0 a proposta d'ERC



L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat la proposta presentada per Jordi Portabella (ERC) perquè el govern municipal impulsi a Mercabarna una estratègia de promoció de productes quilòmetre zero i ecològics. Els republicans defensen la proposta en el marc del compromís ambiental adquirit i demostrat per Mercabarna així com de promoció del producte fresc i ecològic. Cal recordar que l'Ajuntament és l'accionista majoritari de Mercabarna, així com el membre majoritari en el Consell d’Administració, i en conseqüència, és qui té la capacitat d’impulsar noves accions estratègiques en aquesta societat.

Portabella esgrimeix la llarga trajectòria de compromís de Mercabarna amb la sostenibilitat, en aspectes com el consum (energètic i d’aigua) i els residus. “Aquesta vinculació estratègica amb els productes ecològics i de proximitat, doncs, té molt de sentit”. Ja hi ha iniciatives dins de Mercabarna per a la potenciació d’aquests productes, però el que demanem és una implicació profunda, estratègica. “La “cadena curta” i la producció ecològica és un nou pacte entre el món de l'agricultura i el consum, amb beneficis directes i immediats per als agricultors i els ciutadans”.

Mercabarna és una societat anònima mercantil, creada el 1967 que concentra els Mercats Majoristes de la ciutat de Barcelona i que proveeix de productes frescos uns 10 milions de consumidors. Els productes de Mercabarna arriben a tot l'Estat espanyol i a nombrosos països del món, però el seu àmbit d’influència més immediat abasta tot Catalunya , el nord del País Valencià, la franja d’Aragó, les Illes Balears, Andorra, el sud de França i el nord d’Itàlia. L’èxit de la Unitat Alimentària és la gran concentració d’empreses especialitzades en el comerç, la transformació i la distribució d’aliments frescos. Aquestes empreses aporten cada dia més valor afegit als productes i més servei als clients. Hi ha 300 empreses ubicades als Mercats Centrals.