Barcelona

Grup municipal

Notícia

ERC aconsegueix que el govern de Barcelona impulsi una guia d'ús del català per a turistes


El díptic, que es distribuirà a oficines de turisme, hotels, restaurants i comerços, inclourà un vocabulari bàsic i útil per a la seva estada 

Aquesta tarda el govern municipal de Barcelona ha acceptat la petició d'Esquerra Barcelona i s'ha compromès a elaborar, en col·laboració amb Turisme de Barcelona i el sector turístic, un vocabulari visual per donar a conèixer la llengua catalana als turistes que visiten la ciutat.

La iniciativa, defensada pel portaveu adjunt d'ERC, Jordi Coronas, a la Comissió d’Economia i Hisenda, preveu la creació d’un díptic amb vocabulari bàsic i informació essencial sobre la llengua catalana, que es podrà distribuir gratuïtament a les oficines de turisme, hotels, establiments comercials, restaurants i guies turístics.  Aquesta mirada també s'incorporarà a les guies oficials de Turisme de Barcelona, com la Guia Oficial de Barcelona o el Visit Barcelona.

Coronas ha celebrat l'acceptació del prec i el compromís del govern i ha destacat que la proposta per visibilitzar el català com a llengua pròpia de la ciutat i compartir la nostra cultura amb tots aquells que ens visiten: “El català forma part de la nostra identitat i cultura i és important entrendre l'entorn on fas turisme. Cada any ens visiten més de 15 milions de persones i bona part desconeixen que a Barcelona es parla català i marxen sense saber una sola paraula de la nostra llengua. Nosaltres som els primers que ens hem d'enorgullir i explicar-ho”, ha remarcat Coronas.

El portaveu republicà ha explicat que l’objectiu del vocabulari és fer que els turistes puguin reconèixer i utilitzar expressions bàsiques del català durant la seva estada, millorant així la seva experiència i reforçant la identitat lingüística de la ciutat com saber demanar un cafè, preguntar per un carrer o dir 'Bon dia'. “No es pot entendre la gastronomia, l’arquitectura o la cultura de Barcelona sense entendre el català. Aquesta és una manera de millorar l'experiència dels visitants i d'aquells que interactuen amb ells, valorant el seu esforç com fem nosaltres quan anem a d'altres ciutats del món", ha afegit.