Barcelona

Grup municipal

Notícia

Barcelona com aparador del bo i millor de Catalunya: llum verda a la nova estratègia turística proposada per Esquerra


Alamany alerta que “fa molts anys” que la ciutat ha “deixat d’exercir de capital” i proposa reconnectar-la amb el país, oferint als turistes de la ciutat major visibilitat del patrimoni, la gastronomia i la llengua i cultura catalanes

“Ni Barcelona és prou forta per competir sola sense tenir el país al darrera, ni el país pot continuar sense una capital que l’acompanyi; hem de reconnectar Barcelona amb el país”. Són paraules de la presidenta del grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Barcelona, Elisenda Alamany, que avui ha aconseguit que el consistori aprovi una proposició perquè la ciutat sigui “la porta d’entrada i l’aparador del país”.
 
El diagnòstic dels republicans és que fa “molts anys” que Barcelona no exerceix de capital de Catalunya, fet que fa que els visitants que arriben a la ciutat desconeguin la riquesa i atractius del país des del punt de vista del patrimoni, dels productes agroalimentaris i de la llengua catalana. “Nosaltres no aspirem a fer més promoció de la ciutat, sinó a fer una millor ciutat perquè el visitant que hi arriba sàpiga on ve, perquè així pugui gaudir més i descobreixi el conjunt del país”, ha continuat Alamany.
 
El text, aprovat amb els vots d’Esquerra, Junts i el PSC, insta a al govern municipal a implementar “una nova estratègia de promoció turística”, que conté elements com “un marc de col·laboració institucional estable” entre el Consorci de Turisme de Barcelona, l’Agència Catalana de Turisme i els diversos patronats de turisme del territori per promocionar el patrimoni català. “El país té molt recursos i atractius turístics que la majoria de turistes que visiten Barcelona desconeixen i que podrien complementar l’estratègia actual de la nostra ciutat”, ha explicat la líder republicana.
 
En segon lloc, la posada en marxa d’un pla de promoció i comercialització de productes agroalimentaris, com el vi i l’oli catalans, amb presència a esdeveniments, fires, mercats, restaurants, hotels i activitats turístiques. “Tenim visitants que marxen de Barcelona sense saber que Catalunya és una potència en el camp del vi i l'oli, i Barcelona n’hauria de ser l'aparador”, ha relatat la republicana.
 
Finalment, la proposició també contempla donar a conèixer l’existència i la importància del català com a llengua pròpia de la ciutat i del país. “Massa turistes marxen de Barcelona sense saber que el català és la nostra llengua pròpia”, ha dit Alamany, afirmant que cal reforçar-ne la presència als establiments comercials i de restauració. “El català no és una barrera: és una invitació. Una manera de dir als visitants “benvinguts, però enteneu on sou”, ha insistit.