Notícia
Esquerra Republicana impulsa l’inici de la regulació dels souvenirs a Barcelona
Samarretes com les de "I❤️MILFS", "My friend is gay➡️" o altres productes no identificables amb la imatge de Barcelona es veuran afectats gràcies a la futura regulació proposada pels republicans
Esquerra Republicana de Barcelona ha presentat avui una iniciativa a la Comissió d’Economia i Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona per modificar la normativa de venda d’articles de record a la ciutat. La iniciativa, que acaba de ser aprovada per la majoria dels grups municipals, pretén millorar la qualitat i la imatge dels souvenirs que els turistes s'enduen de Barcelona.
Segons els republicans, la normativa vigent no ha impedit la proliferació de botigues que ofereixen productes enfocats al turisme però no estrictament vinculats a la ciutat. A més, valoren que la manca de claredat en la definició d'aquests articles ha complicat la regulació efectiva. En aquest sentit, Jordi Coronas, portaveu adjunt d'ERC Barcelona, ha destacat que "les botigues que ofereixen records per a turistes no han parat de proliferar al centre de la ciutat els darrers anys, afavorint el monocultiu turístic i contribuint a la “parctematització” de la ciutat."
La proposició d'ERC demana iniciar els tràmits necessaris per modificar i esclarir la normativa de regulació de venda d’articles de record a Barcelona, mitjançant un espai de diàleg amb els representants del sector. Segons ERC, aquest diàleg ha de permetre establir noves definicions i criteris clars sobre què es considera un article de record de la ciutat o del país. "Fins ara totes les mesures de l’Ajuntament han anat encaminades a prohibir i sancionar qui venia més d’un 20% de productes vinculats a la ciutat, però la realitat és que masses vegades ni nosaltres mateixos sabem què és i què no és un souvenir", ha explicat Coronas.
El portaveu adjunt dels republicans ha remarcat la importància de treballar conjuntament amb els representants del sector per millorar la qualitat dels productes. "Estem convençuts que els titulars d’aquests establiments estan oberts a parlar sobre quin tipus de productes ens convé fomentar com a ciutat, i, si és necessari canviar i ampliar aquesta oferta perquè els turistes s’enduguin una imatge real i millor del què és Barcelona", ha dit Coronas.
A més, ha subratllat la necessitat de redefinir des de l’esfera pública el “què és” un souvenir i col·laborar amb el sector per garantir que els records que s'enduen els turistes estiguin realment vinculats a l’atractiu de BCN, i no siguin productes de mala qualitat que distorsionen la imatge de la ciutat. "En conclusió, redefinim què és i què no és un souvenir i plantegem una col·laboració amb el sector perquè la trista realitat és que el record que s’enduu el turista de la ciutat és un ‘shitty souvenir’ i no pas res vinculat a Barcelona i el seu encant", ha conclòs.