Notícia
El govern municipal instarà l'Estat a recuperar les freqüències del tren Figueres-Girona-BCN a proposta d'ERC
Els republicans també arrenquen el compromís municipal per desafectar la Nau Bòstik i garantir-ne la continuïtat com a equipament cultural, alhora que es mantenen els equipaments previstos a la zona.
Aquesta tarda, el grup municipal d'Esquerra Republicana ha presentat una proposició a la comissió d'urbanisme per restablir les freqüències del TAV entre Figueres, Girona i Barcelona, alterades significativament per la pandèmia. El regidor Max Zañartu ha destacat que es tracta d'una de les línies d’alta velocitat més utilitzades de tot l’Estat i una de les més importants pel número de viatgers que "vertebra unes connexions vitals per a Catalunya, per a Barcelona i per a les comarques gironines"."El novembre, RENFE es va comprometre a retornar a 15 trens per dia i sentit, però a dia d’avui no ha estat així. RENFE ha incomplert el seu compromís, tornant a deixar a l’estacada a milers de ciutadans", ha lamentat Zañartu que també ha volgut destacar la responsabilitat de l'Ajuntament en l'impuls del transport públic en paral·lel a les accions de transformació urbanística que està desenvolupant.
"Som aquí per vetllar pels interessos dels veïns i veïnes de la nostra ciutat. Necessitem un govern fort, que actuï defensant Barcelona davant de qualsevol administració o empresa. Un govern que protegeixi Barcelona. Que es posi al capdavant de les demandes i necessitats dels veïns i veïnes", ha reclamat el regidor.
La proposta s'ha aprovat per unanimitat.
Al torn dels precs, el portaveu republicà Jordi Coronas ha defensat la desafectació urgent de la Nau Bòstik que el govern municipal ha acabat acceptant: "Ja fa 7 anys que la Bostik va engegar el seu projecte, convertint-se en un autèntic motor cultural i social de la Sagrera i de tota la ciutat. Actualment la Nau està afectada urbanísticament. Estem segurs que si es trasllada l’edificabilitat que hi manté l’afectació, el projecte podrà seguir ".
Finalment els republicans han preguntat per què no s'ha impulsat la celebració del 150è aniversari de l'aparició del tramvia a Barcelona però si la del centenari de la xarxa d’autobusos a la ciutat.