Notícia
Nous Horitzons: Analitzar per entendre i entendre per construir.
Videoconferència-Debat mixta, telemàtica i presencial al Casal amb Marçal Llimona i Creixell, Periodista, Presentador del programa de ràdio "La veu de Vila", director del "Matí Digital".
En la conferència, d'entrada, ha comentat que no hi ha un manual de normes bàsiques de com s'ha de comunicar, el que se sap és com s'ha de fer per captar l'atenció i és que tot i l'existència d'un gran nombre de mitjans de comunicació, els índexs de qualitat són baixos, posant com a exemple que avui en dia qualsevol persona és pot convertir en informador gràcies a les xarxes socials.
Ha destacat l'existència de 4 premisses que s'han de tenir en consideració en l'actual era digital.
La primera fa referència al fet que tot el que no es comunica no existeix i la idea és, per no desgastar, fer una comunicació relativament habitual, però sempre de qualitat. En el nostre cas, recomana que a l'hora d'informar de les activitats o actes, s'hauria de mirar com es comuniquen. Per aquesta raó és important generar bons continguts de tot el que interessa que arribi a la gent.
La segona premissa fa referència al moment actual de pandèmia en la qual la comunicació ha canviat moltíssim perquè ha guanyat molta presència la informació a través de les xarxes socials. Destaca que fa uns dos anys era més fàcil fer conversa presencialment, en canvi, ara s'interactua més a través de les xarxes o mitjans. Això també és extrapolable a nosaltres com a partit, per tant haurem d'analitzar i mirar d'utilitzar tots els mecanismes per fer arribar el nostre missatge.
La tercera premissa fa referència als públics als quals ens hem de dirigir i sobretot quan: ha aclarit que les xarxes, principal motor de comunicació, tenen els seus ritmes i horaris i ha destacat l'existència de 3 franges horàries on les publicacions tenen més facilitat de ser vistes i quedar-se. Aquí aquestes són: abans d'entrar a treballar, de 08:00 a 09:00 hores, a l'hora d'anar a dinar, de 13:00 a 15:00 hores, i al vespre, de 20:00 a 21:30 hores; aquests són moments força adequats per pujar continguts.
La quarta premissa fa referència a la manera de guanyar visibilitat i, tot i que no hi ha una clau d'èxit, és important sempre generar opinió, element que serà clau perquè millori la difusió.
En el debat posterior ha destacat:
No tot és comunicació digital, els mitjans tradicionals també tenen el seu públic i són una bona manera d'arribar a la gent. Per exemple ha exposat el cas de la ràdio que s’ha donat per morta moltes vegades però aquesta sempre ha sabut adaptar-se als canvis: així com va fer-ho amb l'arribada de la televisió ara ho fa amb les xarxes.
Amb relació a les formes que la gent tria per informar-se, destaca que les xarxes van molt per davant, segueixen després la premsa tradicional, la ràdio i, curiosament en darrer lloc, la televisió.
Respecte a les conegudes Fake News afirma que són abundants i, tot i que és fàcil caure-hi i creure-hi, també ho és lluitar-hi, per tant es recomana sempre analitzar la font i contrastar la informació rebuda.
La millor forma per guanyar públic són els continguts de qualitat i la credibilitat.
En definitiva, i de cara a les nostres activitats, creu necessari per a una bona comunicació principalment la nostra motivació, a més que siguem actius, transparents i que expliquem tot de forma clara i amb la veritat per davant, sempre tractant les persones com adults.
En la conferència, d'entrada, ha comentat que no hi ha un manual de normes bàsiques de com s'ha de comunicar, el que se sap és com s'ha de fer per captar l'atenció i és que tot i l'existència d'un gran nombre de mitjans de comunicació, els índexs de qualitat són baixos, posant com a exemple que avui en dia qualsevol persona és pot convertir en informador gràcies a les xarxes socials.
Ha destacat l'existència de 4 premisses que s'han de tenir en consideració en l'actual era digital.
La primera fa referència al fet que tot el que no es comunica no existeix i la idea és, per no desgastar, fer una comunicació relativament habitual, però sempre de qualitat. En el nostre cas, recomana que a l'hora d'informar de les activitats o actes, s'hauria de mirar com es comuniquen. Per aquesta raó és important generar bons continguts de tot el que interessa que arribi a la gent.
La segona premissa fa referència al moment actual de pandèmia en la qual la comunicació ha canviat moltíssim perquè ha guanyat molta presència la informació a través de les xarxes socials. Destaca que fa uns dos anys era més fàcil fer conversa presencialment, en canvi, ara s'interactua més a través de les xarxes o mitjans. Això també és extrapolable a nosaltres com a partit, per tant haurem d'analitzar i mirar d'utilitzar tots els mecanismes per fer arribar el nostre missatge.
La tercera premissa fa referència als públics als quals ens hem de dirigir i sobretot quan: ha aclarit que les xarxes, principal motor de comunicació, tenen els seus ritmes i horaris i ha destacat l'existència de 3 franges horàries on les publicacions tenen més facilitat de ser vistes i quedar-se. Aquí aquestes són: abans d'entrar a treballar, de 08:00 a 09:00 hores, a l'hora d'anar a dinar, de 13:00 a 15:00 hores, i al vespre, de 20:00 a 21:30 hores; aquests són moments força adequats per pujar continguts.
La quarta premissa fa referència a la manera de guanyar visibilitat i, tot i que no hi ha una clau d'èxit, és important sempre generar opinió, element que serà clau perquè millori la difusió.
En el debat posterior ha destacat:
No tot és comunicació digital, els mitjans tradicionals també tenen el seu públic i són una bona manera d'arribar a la gent. Per exemple ha exposat el cas de la ràdio que s’ha donat per morta moltes vegades però aquesta sempre ha sabut adaptar-se als canvis: així com va fer-ho amb l'arribada de la televisió ara ho fa amb les xarxes.
Amb relació a les formes que la gent tria per informar-se, destaca que les xarxes van molt per davant, segueixen després la premsa tradicional, la ràdio i, curiosament en darrer lloc, la televisió.
Respecte a les conegudes Fake News afirma que són abundants i, tot i que és fàcil caure-hi i creure-hi, també ho és lluitar-hi, per tant es recomana sempre analitzar la font i contrastar la informació rebuda.
La millor forma per guanyar públic són els continguts de qualitat i la credibilitat.
En definitiva, i de cara a les nostres activitats, creu necessari per a una bona comunicació principalment la nostra motivació, a més que siguem actius, transparents i que expliquem tot de forma clara i amb la veritat per davant, sempre tractant les persones com adults.